Les personnes sont notre atout le plus précieux


Cela vaut tant pour les propres employés d'hummel® que pour les personnes impliquées dans la fabrication de nos produits. Ce sont les personnes qui sont influencées par nous et les personnes qui nous influencent. Nous voulons être connus pour les mettre au premier plan. 

Cela signifie que chaque employé se sent motivé, en sécurité et heureux. Mais cela s'applique également à tous ceux qui nous entourent, qu'il s'agisse de nos clients, fournisseurs, clubs ou autres parties prenantes concernées. Ils sont tous également importants pour la croissance de notre entreprise. Par conséquent, nous nous efforçons de collaborer de manière respectueuse et éthique, tout en encourageant toujours l'honnêteté et le respect mutuel entre les nationalités, les croyances et les processus de travail. 

Avant tout, nous nous efforçons de devenir un partenaire commercial idéal pour toutes nos parties prenantes internes et externes.

OBJECTIFS INTERNES

LE MEILLEUR LIEU DE TRAVAIL

Notre objectif interne PEOPLE est de faire de hummel un lieu de travail positif, stimulant et progressif qui attire et retient des talents pointus et brillants du monde entier.


OBJECTIFS EXTERNES

OUR COMMITMENT AND CODE OF CONDUCT

Our code of conduct establishes our commitment to the Universal Declaration of Human Rights and our expectations to our suppliers. 

PREVENTING HUMAN RIGHTS VIOLATIONS

We aim to establish the best ways of identifying the actual and potential violations taking place in our value chain. We view our own presence and supplier engagement as a strong measure.

IDENTIFIED POTENTIAL VIOLATIONS

Violations of our code of conduct and international norms and standards can both take place in our upstream and downstream supply chain, on the field, in the factories, during transportation, during negotiations, during the use of the product, and after the use of the product. Whereas hummel aims to address all violations, it must prioritize the potential and actual violations based on the severity of the actual violations and the severity and likelihood of the potential violations. 

MAPPING UPSTREAM AND DOWNSTREAM VALUE CHAIN 

While we currently have a good overview of our tier 1 suppliers, we still need a better overview of the rest of the upstream supply chain. Likewise, we are seeing an increased focus on our downstream value chain and questions related to the use and end-of-life of textiles.

CSR STRATEGY INTEGRATED IN HUMMEL

It is imperative that all hummel employees are trained and aware of our CSR strategy and policies for us to achieve our goals and to continuously inform our customers of the progress we make. 

TRANSPARENT COMMUNICATION

Being transparent in our communication is an obligation to our customers.